Shin Yun-bok / Hyewon


Shin Yun-bok ( хангул: 신윤복), по-известен с псевдонима си Hyewon, (роден 1758) е бил корейски художник по времето на династия Чосон. Подобно на художниците Danwon и Geungjae, той е известен в своето време със своите реалистични сцени от ежедневния живот. Творбите му са отчетливо по-еротични от тези на Danwon, факт, който допринася за изключването му от Кралският институт по живопис, Dohwaseo. В периодът Чосон, живописът често е бил наслетствено занятие, бащата и дятото на Hyewon са били съдебни художници. Заедно с Danwon и художникът Owon от по-късен период, Hyewon днес се помни като един от “Three Wons” ( Тримата Won ) на живописта за периода Чосон.

Lovers under the moon (월하정인 月下情人)

Биография
Не се знае много за живота на Shin Yun-bok. Той е син на царски придворен художник Hanpyeong (хангул: 한평, ханджа: 汉 枰), който е участвал в рисуването на царските портрети на Yeongjo и Jeongjo. Hyewon стигна до ранг на официални cheomjeoljesa (хангул: 첨절 제사 ) в Dohwaseo и е вещ в различни стилове на рисуването: битова живопис, ландшафт, както и животни. Спекулира се, че е оставил голям брой картини поради популярността на жанра през този период.
Съществуват различни изследвания и теории за живота му, една от тях е,че той може някога да не е бил член на Dohwaseo, друга, че e имал близки отношения с Kim Hong-do.

A young boy plucking an azalea (소년전홍 少年剪紅)

Стил и наследство
Въпреки, че стилът на Shin Yun-bok e силно повлиян и в сянката на Kim Hong-do, по време на кариерата си, развива своя собствена уникална техника и артистичност. Заедно с Kim Hong-do, той е известен преди всичко заради жанра на картините си в епохата Чосон. За разлика от Kim, който изобразява бита на селяните с хумористична нотка, Shin показа в картините си проблясъци на еротика от жителите на града и gisaeng. Изборът му на герои, композиции и метод на рисуване се различава от картините на Kim, с използването на ярки цветове и деликатни щрихи. Той също така рисува сцени на шаманизма и живота в града, като предлага поглед към начина на живот и костюми от края на епохата Чосон.
Мастилените му пейзажи използват ясни светли удари по метод, подобен на този на Yoon Jehong (윤제홍), пионерът в новят стил живопис от края на епохата Чосон.

Resounding Geomungo , praiseworthy lotus (청금상련 廳琴賞蓮 or 연당야유 蓮塘野遊)

Той е известен също с това, че не използва традиционния метод на оставане на празно място в картините, обикновено запълва цялото платно.

One amusing spring day in a field (상춘야흥 賞春野興)

Holding a drinking bout (주사거배 酒肆擧盃)

Въпреки, че той поставя кратък стих и печата си на по-голямата част от картините, на нито една не е посочена датата, което създава трудност да се определи развитието на стила на неговата живопис. Като един от стълбовете на жанра живопис в епохата Чосон, той влияе много на други художници след това.
Албумът му, Hyewon Pungsokhwacheop (혜원 풍속 화첩), съдържа 30 негови картини и е определен като 135-то Национално съкровище на Южна Корея през 1970 г.

Dance with two knives (쌍검대무 雙劍對舞)

Известни картини
Портрет на красавица (хангул: 미인 도, ханджа: 美人 图): Рисуван върху коприна. Изображение на стандарта на традиционната красота в епохата Чосон. Отличават се реалистичните детайли на ханбок.

Portrait of a Beauty (미인도 美人圖)

Portrait of a Beauty (미인도 美人圖)

Дано ден (хангул: 단오 도, ханджа: 端午 图): Рисунка на хартия. Изобразява сцена от ден Дано: полу-голо къпане в потока, жена с ярко червен ханбок на люлка, двама млади монаси гледат жените.

Scenery on Dano day (단오풍정 端午風情)

  Статия: KrisBG

Leave a comment

  • wordpress stats